czwartek, 26 stycznia 2012

Najlepsze masło czosnkowe


Podobno geniusz tkwi w prostocie, a najbardziej oczywiste rozwiązania najtrudniej wpadają do głowy.
Tak było ze mną i masłem czosnkowym. Dwoiłam się i troiłam, dodając przeróżne mieszanki przypraw, czy to kupne, czy samodzielnie komponowane, nie widząc jednocześnie, że początek mojej pracy powinien być zarazem jej końcem. Bo nie ma nic bardziej prostszego i pyszniejszego niż masło z czosnkiem i świeżą natką pietruszki. Na świeżo upieczonej ciepłej bułce. Bez udziwnień. Po prostu (co nie znaczy, że za parę dni nie zamieszczę przepisu na masło imbirowe, czy tymiankowe ;-) ).

UWAGA: wskazówka dla nielubiących pietruszki - polecam dodać do masła posiekany świeży tymianek albo koperek.


Co będzie potrzebne?

  • kostka masła (prawdziwego, o minimalnej zawartości tłuszczu 82%)
  • świeża natka pietruszki (drobno posiekana)
  • 4 ząbki czosnku (duże, drobno posiekane albo przepuszczone przez praskę)

+ salaterka, widelec

Jak to zrobić?

Masło musi być miękkie, więc jeśli leżało wcześniej w lodówce, należy je wyjąć i poczekać aż trochę się rozpuści.

Mieszamy widelcem w salaterce masło, poszatkowaną pietruszkę i czosnek. Smarujemy nim ciepłą bułkę. Jemy :-)

Smacznego!

PS: masło doskonale sprawdza się jako smarowidło do tostów. Moim ulubionym dla niego zastosowaniem są pieczone w piekarniku kanapeczki z salami, oliwkami i mozarellą.



14 komentarzy:

  1. Polecam, nie raz jadłem u Izuuuuki! :)
    Zwierzu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym dala jeszcze koperku i zeby, np zrobic dwa kolory masla, dla funu, do polowy dodalabym szafran albo kurmkume, zeby mialo soczysty zółty kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to juz bez czosnku, tylko ze startym imbirem to zolte - robilam, calkiem dobre.

      Usuń
    2. Asia - robiłam takie, tylko z imbirem - jak Anonim. Faktycznie fajne :)

      Usuń
  3. Kurna Iza ja tu na diecie warzywno-owocowej, a Ty masz czelnosc takie dobre jedzenie wrzucac, na ktore nie moge sobie teraz pozwolic ;> Mlody

    OdpowiedzUsuń
  4. PS. gdzie kopiłaś taka fajna maselnicę ;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Starym Browarze, w nowej części, w sklepie z artykułami do kuchni znajdującym się na tym samym piętrze co Empik. Kompletnie nie pamiętam nazwy, ale mają na wystawie roboty KitchenAida :-)

      Usuń
  5. A jakaś alternatywa dla osób, które nie lubią pietruszki??

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tą nacią to świetny pomysł ! dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! Uprzejmie proszę o pozostawienie komentarza. Konstruktywna krytyka jest mile widziana :-)