niedziela, 20 października 2013

Czekolada na mleku z Cointreau



Pijana czekolada w lżejszej kalorycznie wersji - bez śmietanki. Idealna na chłodny wieczór, spędzany z ulubioną książką pod kocykiem :-)

Co będzie potrzebne?
(na dwie porcje po 250 ml każda)

  • 200 g czekolady deserowej (u mnie Wedel)
  • 2 szklanki mleka 3,2%
  • 1 łyżka cukru waniliowego (najlepiej domowej roboty)
  • 4 łyżki likieru Cointreau
+ garnuszek, szpatułka do mieszania, filiżanki


Jak to zrobić?

Mleko wlewamy do garnuszka, czekoladę łamiemy w kostki i wrzucamy do mleka, dosypujemy cukier.

Całość podgrzewamy na średnim ogniu do roztopienia, cały czas mieszając (BARDZO WAŻNE!!! Nie wolno dopuścić do tego, by czekolada przywarła do dna garnka).

Gdy uzyskamy jedwabistą konsystencję (gotowanie zajmie ok. 5 minut), zdejmujemy czekoladę z ognia i dolewamy likier. Mieszamy. Przelewamy do filiżanek i pijemy ze smakiem :-)

Smacznego!

PS: U góry mój pierwszy gif ;-)






6 komentarzy:

  1. Mmm, pyszności :) Zdecydowanie mamy już sezon na czekoladę, nie tylko gorącą ;)
    A gif bardzo udany, gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ^^

      Następnym razem zrobię z wiśniówką. Albo chilli <3

      Usuń
  2. oo to ja poproszę wiśniówkę :P :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Także ja również jestem zagorzałym zwolennikiem wszystkiego co czekoladowe. Bardzo często lubię najróżniejsze wypieki i desery. Ostatnim sukcesem było przygotowanie ciasta czekoladowego https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ które jakby nie było przypadło do gustu całej mojej rodzinie. Jestem zdania, że główny składnik czyli delikatna czekolada ma na to bardzo duży wpływ.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! Uprzejmie proszę o pozostawienie komentarza. Konstruktywna krytyka jest mile widziana :-)