piątek, 11 kwietnia 2014

Lody chałwowe


Lodziarnia w domu? Czemu nie! Poniżej przepis na bezmaszynkowe lody chałwowe (bez jajek!).

Inspiracja pochodzi ze strony Kukbuka*

*Istotnie zmieniłam ilość mleka skondensowanego - przy wklepywaniu przepisu musiało im chyba uciec jedno "0" :-)

Co będzie potrzebne?
(na ok. 800 ml lodów)
  • 400 ml słodzonego mleka skondensowanego
  • 400 ml dobrze schłodzonej śmietanki 36%
  • 180 g pasty tahini
  • 4 łyżki rumu lub brandy (ja użyłam tej drugiej)
  • kilka łyżek uprażonych ziaren sezamu (ozdoba - z roztargnienia posypałam nieuprażonymi :D)
+ mikser, miska, garnek, co najmniej litrowy pojemnik na lody (z przykrywką)

Jak to zrobić?

W misce łączymy ze sobą śmietankę oraz mleko skondensowane. Ubijamy do momentu, w którym masa stanie się puszysta, ale nie sztywna (niemniej widać już na niej będzie wzorki od miksera).

Tahini łączymy z czterema łyżkami masy śmietanowej i mieszamy do połączenia. Przelewamy do reszty masy śmietanowej i ubijamy mikserem przez chwilkę, aż wszystko dokładnie się wymiesza.

Dodajemy alkohol i znowu przez chwilkę miksujemy.

Przelewamy do pojemnika na lody, przykrywamy i mrozimy przez kilka godzin (u mnie przez noc).

Lody po wyjęciu z zamrażarki, dzięki dodatkowi alkoholu, nie są twarde jak skała, niemniej przed podaniem powinny odstać kilka minut w temperaturze pokojowej.

Smacznego! :-)




33 komentarze:

  1. A ja jestem uzależniona od Twojego bloga!!! Nie było mnie tu chwilkę i nie mogłam się doczekać, kiedy Cię odwiedzę!
    Świetny pomysł na lody, ja też chętnie takie robię, bo te sklepowe mają tak długi skład z różnymi dziwnymi dodatkami, że aż strach je jeść. A przecież wystarczy mleko, śmietanka i dodatki smakowe... :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawdź konkurs, który może zwiększyć ruch na Twoim blogu i zapewnić zapas bakalii na najbliższe przepisy http://on.fb.me/1s9IoNf

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę tak fajnie to wygląda, ale chałwa jest za słodka jednak dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra lody Ci wyszły! Warte sprobowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. cudo.dwa w jednym.uwielbiam lody i chałwę
    http://hopdogara.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwieeeelbiam chałwę a w połączeniu z lodami = tyle szczęścia, że aż grzech ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. lodów chałwowych jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przepis na lody super :) ale brakuje tutaj czegoś nowego :) gdzie kolejne wpisy?

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają bardzo ładnie :) świetne zdjęcia i wspaniałe pomysły :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. są pyszne, szkoda, ze rzadko kiedy się można z nimi spotkać na mieście

    OdpowiedzUsuń
  12. wyglądają pysznie! domowe lody są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. narobiłaś ochoty na takie lody:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam.. od razu ślinka pociekła, niedługo zabieram się za ich robienie, nawet w mróz :) Pozdrawiam :)

    Zapraszam również na mojego bloga: http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. już prawie rok od ostatniej notki, gdzie nowe wpisy ?:( m.

    OdpowiedzUsuń
  16. smakowite !

    Pozdrawiam
    http://fidrygalkibackstage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. hmmm ciekawe jak będą smakować. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam chałwę i kocham lody więc lepszego połączenia być nie mogło :) Pycha

    OdpowiedzUsuń
  19. Koniecznie musze wypróbować. Chałwowe to mój drugi ulubiony smak. W domu robię wersje lodów śmietana plus mleko skondensowane. Teraz wiec pora na te 😊

    Nie o gotowaniu zapraszam też do mnie.
    https://bialasukienka33.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno wypróbuję, nie wiem tylko gdzie można kupić pastę tahini:/

    OdpowiedzUsuń
  21. Lody o smaku chałwy :D Uśmiech sam się pojawia :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! Uprzejmie proszę o pozostawienie komentarza. Konstruktywna krytyka jest mile widziana :-)