czwartek, 14 czerwca 2012

Muffiny advocaatowe


A jednak nie będę aż tak monotematyczna :-) Zostało mi trochę advocaatu (za mało, by wypić go z kimś, a za dużo, żeby skonsumować samemu) i postanowiłam tę resztkę wykorzystać do zrobienia muffinów. One również zniknęły po wizycie w domowej strefie kibica ;-)

Ciacha nie są mocno alkoholowe, fajnie smakują z polewą czekoladową lub nasączone syropem. Ja jadłam je z konfiturą rabarbarową albo lemon curdem (przepis wkrótce).


Co będzie potrzebne?
(na ok. 20 sztuk)

  • 15 dag mąki ziemniaczanej
  • 10 dag mąki pszennej
  • 1 proszek do pieczenia (mały)
  • 5 jajek
  • 20 dag cukru pudru
  • 2 cukry waniliowe (32 g)
  • szczypta soli
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka ajerkoniaku
  • 1 esencja waniliowa

+ piekarnik, forma na muffiny, papilotki, mikser, miska

Jak to zrobić?

Piekarnik nagrzewamy do 175°C (tryb: termoobieg).

Jajka ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym oraz szczyptą soli. Stale ucierając, wlewamy powoli najpierw olej, a potem ajerkoniak i esencję waniliową. Przesiewamy obie mąki z proszkiem do pieczenia i mieszamy z mokrymi składnikami (konsystencja ciasta jest rzadka).

Ciasto przelewamy do papilotek włożonych do formy na muffinki (mniej więcej do wysokości 3/4) i pieczemy ok. 30 minut (lub dłużej, do "suchego patyczka") na środkowej półce piekarnika.

Smacznego!











10 komentarzy:

  1. Sliczne muffiny i swietne zdjecia!
    Patera z TK Maxxa przypadkiem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, tak, TK Maxx - bezwzględny zabójca mojego domowego budżetu :-)

      Usuń
  2. piękne zdjęcia. nie mogę przestac ich oglądać, są rewelacyjne ;]
    a babeczki? advocatowych jeszcze nigdy nie jadłam...czas więc wielki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia, muffiny urocze! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne patery:) będę musiała sobie takie sprawić, a muffiny wyglądają super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonałe muffiny, konkretne, takie jak mają być :-)
    Paterę też zapragnęłam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię piec muffinki ale z tym przepisem jeszcze się nie spotkałam. Zresztą częściej piekę czekoladowe, bo jestem jej wielbicielką. Mój ulubiony przepis znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ jest niezawodny i od tej pory piekę babeczki tylko z tego przepisu. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! Uprzejmie proszę o pozostawienie komentarza. Konstruktywna krytyka jest mile widziana :-)